Himalájská černá sůl JEMNÁ 250g

Neohodnoceno
 
 


Himalájská sůl černá - Její unikátní černá barva je ovlivněna obsaženými sloučeninami síry. 

Dostupnost Skladem
Cena 26,60 Kč / ks bez DPH
30,60 Kč / ks    
Kategorie Zdravé potraviny
 

20190821_190432_0000


Složení:
 himalájská sůl

Balení: 250 g 

10_1

Sůl patří mezi ty věci v naší kuchyni, které používáme denně. Ano, v mnoha případech je ze zdravotních důvodů doporučováno její umírněné používání. I tak je však sůl velmi důležitá pro zdraví a neměla by být proto zcela vyřazena z naší stravy. Musíme ji ale používat správně.

Bohužel se ukázalo, že běžná stolní sůl, která se obvykle vyskytuje v našich kuchyních či v restauracích po celém světě, má málo co do činění s přírodní solí. Tato sůl bývá většinou vysoce rafinovaná. Je to téměř čistý chlorid sodný (97% a více), často s přidanými chemikáliemi jako jsou protispékavé látky a sorbenty. Ale existují druhy soli jako je např. mořská sůl nebo himalájská růžová sůl, které mají neuvěřitelné přínosy pro naše zdraví.

Himalájská vs. stolní sůl

Stolní sůl je vysoce rafinovaná a to v podstatě ničí její blahodárné stopové minerály a další prvky. Když sůl změníme na chlorid sodný, považuje ji vaše tělo za “vetřelce” a chce se ho zbavit. Ale protože je pro tělo těžké se takové soli přirozeným způsobem zbavit, způsobuje stolní sůl podráždění tkáně, zadržování vody a v důsledku toho i vysoký krevní tlak. Pokud konzumujeme běžnou sůl, naše tělo plýtvá velkým množstvím energie, aby udrželo vyrovnanou hladinu tekutin. Studie prokázaly, že na každý gram chloridu sodného (stolní sůl), který strávíte, použije vaše tělo asi 20x větší množství buněčné vody k její neutralizaci. Takové odvodňování může způsobit různé problémy jako revmatismus, artritida, dna, ledvinové a žlučníkové kameny nebo celulitida.

Naopak himalájská krystalická sůl nezatěžuje organismus. Je jednoduše metabolizována a to bez energetické ztráty. Na druhé straně tato sůl pomáhá tělu dodat energii a má příznivý efekt na funkci nervového systému.

Kolik himalájské soli konzumovat?

Jako v případě jakékoli jiné soli byste si měli hlídat příjem sodíku. Himalájská sůl může být velmi přínosná, ale i tak není vhodné její konzumaci přehánět. V první řadě znamená totiž zdroj sodíku. A protože přílišné množství sodíku způsobuje zadržování vody, může přílišná konzumace soli vést k různým zdravotním potížím - vysoký krevní tlak a srdeční onemocnění jsou mezi těmi nejznámějšími.

Zatímco American Heart Association doporučuje ne více než 1.5 g sodíku denně (tělo může fungovat s méně než 0.5 g sodíku denně), průměrný Američan konzumuje kolem 5 g, což je znepokojující.

1/4 čajové lžičky himalájské soli obsahuje kolem 0.5 g sodíku. Tuto sůl můžete používat o něco volněji, než když používáme stolní sůl. Ale i tak je nutné její konzumaci limitovat.

Jak je to s jódem?

Jen stručně několik slov o jódu. Jód je důležitý pro funkci štítné žlázy a produkci jejích hormonů. Tělo si tento prvek samo nevytváří, proto je obvykle přidáván do běžné soli (jodidová sůl). Zároveň získáváme jód v některých potravinách.

Himalájská sůl obsahuje stopové množství jódu, ale je dobré se zaměřit i na jeho další zdroje, abyste uspokojili potřebu vašeho těla. Např. mořská řasa kelp (možno užívat v tabletách) je velmi bohatá na jód. Také mořská řasa wakame (často servírovaná v japonských polévkách a salátech) vám dodá spoustu jódu. Mezi další zdroje jódu patří ryby jako herink, sardinky a losos, ale můžete najít i rostlinné zdroje jako fenykl, špenát, česnek a mrkev, které všechny také obsahují stopová množství jódu.

Hmotnost 0.25 kg
Produt je zařazen do kategorie (?) Vegan, Bez lepku, Bez éček, Bez přidaného cukru, Bez palmového oleje, Bez laktózy
Výživové údaje na 100 gramů:
Energie 12 kJ / 3 kcal
Tuky 0,4 g
- z toho nasycené mastné kyseliny 0,3 g
Bílkoviny 0,94 g
Sacharidy 0,1 g
- z toho cukry 0,05 g
Vláknina
Sůl 94,1 g

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.