NUTSMAN Lněné semínko - hnědé

2 hodnocení
 
 

Jeho účinky na zdraví člověka jsou velmi prospěšné a proto jej lze jen doporučit.

Lněné semínko obsahuje celou řadu zdravých složek, nejvíce známe jsou omega-3 mastné kyseliny (zdravé tuky), lignanům (estrogen a antioxidant) a vláknina. 

 

Cena od 42,60 Kč bez DPH
od 49 Kč / 1000 g
Kategorie Semena a semínka
Zvolte variantu
Množství: 1000 g Skladem 49 Kč / 1000 g
42,60 Kč bez DPH
   
Množství: 3 kg (3 x balení po 1000 g) Skladem 119 Kč / ks
103,50 Kč bez DPH
   
 

20190821_190432_0000

Složení: Lněné semínko, hnědé 100%

Skladování: V suchu a temnu při teplotách do 20°C. Po otevření ihned spotřebujte. Chraňte před přímým slunečním zářením.

AlergenyVýrobek může obsahovat stopy skořápkových plodů, mléka, obilovin obsahujících lepek, sóji sezamu a arašídů.

Země původu: Ukrajina


 10_1

Lněné semínko je plodem lnu setého, což je vysoká štíhlá jednoletá bylina s modrými květy, která se pěstuje v mírném podnebném pásu. Len setý byl jednou z prvních zemědělských plodin a důkazy o jeho pěstování lze nalézt v oblasti Úrodného půlměsíce (údolí Nilu, východní Středomoří a údolí řek Eufrat a Tigris) již v době před 7000 lety. Konzumují se semínka a vlákna ze stonků se používají k výrobě textilních vláken, látek.

Lněná semínka jsou charakteristická svou hnědou či žlutou (zlatou) barvou.

Složení a vliv na zdraví

Lněné semínko obsahuje přibližně 42 % tuku. Mastné kyseliny lněného oleje jsou tvořeny omega-3 mastnou kyselinou α-linolenovou, kyselinou olejovou (omega-9), kyselinou linolovou (omega-6), nasycenou kyselinou palmitovou a nasycenou kyselinou stearovou.

Lněně semínko dále obsahuje bílkoviny, sacharidy a vlákninu. Mezi další složky patří fytoestrogeny, fenolické látky (především lignany), slizy, vitamíny B1, B6, B3, kyselina pantothenová, hořčík, zinek, železo a vápník.

Látky obsažené ve lněném semínku mohou zabraňovat nebo snižovat riziko vzniku některých onemocnění. Vliv mají hlavně omega-3 mastné kyseliny, vláknina, antoxidanty a lignany. Doporučená denní dávka jsou přibližně 2 polévkové lžíce lněného semínka.

Dále jsou prevencí a možnou součástí léčby jiných zánětlivých nemocí, obezity, kardiovaskulárních chorob a nádorových onemocnění (např. rakovina prsu, prostaty či tlustého střeva). Konzumace lněného semínka může snižovat krevní tlak a je prevencí a pomocí při zmírňování příznaků cukrovky.

Lněné semínko může pomáhat také při syndromu suchých očí. Má pozitivní vliv při mírnění příznaků menopauzy, při bolestech prsou a při zvětšené prostatě. Lněné semínko u pacientů s revmatickou artritidou může snižovat otoky či nehybnost končetin a kloubů.

Vnější i vnitřní užívání lněného semínka a lněného oleje může napomáhat při kožních onemocněních, např. lupence, ekzému a jiných kožních problémech.

Využití

Existuje spousta způsobů, jak zařadit lněná semínka do jídelníčku – můžeme je přidat do domácího pečiva či sušenek. Lněná semínka neztrácí své pozitivní vlastnosti ani při tepelném zpracování, proto je můžeme bez problémů přidat snad do každého jídla.

Lněná semínka můžeme přidat do ranního smoothie i do jogurtu, který můžeme ještě osladit nějakým přírodním sladidlem, nebo do cereální kaše. Dále je můžeme zapéct do domácích koláčků, chleba, housek a jiného pečiva. Můžeme je využít také do palačinek, bramboráků aj.)

Za zmínku zcela jistě stojí i lněný olej, který uplatníme ve studené kuchyni i při preventivním dávkování po lžičkách.

 

 

Produt je zařazen do kategorie (?) Vegan, Bez lepku, Bez éček, Bez přidaného cukru, Bez palmového oleje, Natural, Bez laktózy
Výživové údaje na 100 gramů:
Energie 534 kcal/ 2234 kJ
Tuky 42,2 g
- z toho nasycené mastné kyseliny 3,7 g
Bílkoviny 18,3 g
Sacharidy 28,9 g
- z toho cukry 1,6 g
Vláknina 27,3 g
Sůl 0,03 g

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.